FANDOM

Gorosaurus (ゴロザウルス Gorozaurusu) to fikcyjny dinozaur, który pojawił się po raz pierwszy w filmie, King Kong Escapes, a później również w Destroy All Monsters z 1968 roku.

Wygląd Edytuj

Gorosaurus ma garb biegnący na grzbiecie, a także długie i muskularne nogi, dość krótkie ramiona i dużą głowę. Podobnie jak Anguirus, Gorosaurus ma grubienie na czubku jego ogona. Skóra Gorosaurusa ma grube, łuszczące guzki. W Ucieczka King Konga skóra Gorosaurusa jest w większości ciemnozielona, ​​a jego podbródek jest czerwony. W Destroy All Monsters, kolor Gorosaurusa jest bardziej wyciszony. Jego skóra staje się bardziej szara, z czerwonym zabarwieniem na jego podbródku jest znacznie mniej widoczna. Jego spodnia pozostaje jasnobrązowa, co może wydawać się żółte w niektórych przypadkach.

Historia Edytuj

King Kong Escapes Edytuj

Gdy Carl Nelson i jej towarzysze załogi Jiro Nomura i Susan Watson wysiedli z statku na wyspie Mondo, Susan zwróciła uwagę Gorosaurusa, który próbował ją zjeść. Krzyki Susan zwróciły uwagę King Konga, który wyszedł z jego jaskini, aby ją uratować. Kong walczył z Gorosaurusem, który użył swojego kangurowego kopniaka, aby uderzyć Kongiem o ziemię. Kong zdobył jednak przewagę i uratować Susan przed bestią. Jednak, gdy Kong próbował odejść, Gorosaurus odzyskał przytomność i zacisnął szczęki na nogach Konga. Jednak King Kong rozerwał szczęki Gorosaurusa, a potem pokonał go.

Zniszczyć wszystkie potwory Edytuj

Pod koniec XX wieku Gorosaurus mieszkał na Monsterlandu z innymi potworami z Ziemi. Gdy potwory zostały przejęte przez Kilaaksów, Gorosaurus został wysłany do ataku na Paryż, zagłębiając się pod spodem i niszcząc Łuk Triumfalny. Został później wezwany do Mount Fuji, aby chronić bazę operacji Kilaaks. Po zwolnieniu z kontroli umysłu, pomógł Godzilli i innym potworom Ziemi walczyć z królem Ghidorah. Gorosaurus wylądował niszczycielskim kangurkiem na grzbiecie króla Ghidorah, uszkadzając kręgosłup i pchając go na ziemię. Skręciło to w zwyczaj i pozwoliło Godzilli, Anguirusowi i Minilli na raz wykończenie potwora kosmicznego. Po zniszczeniu Kilaaksów, Gorosaurus i inne potwory Ziemi zostały zwrócone Monsterland, aby spokojnie spędzać dni.

Go! Godman Edytuj

Gorosaurus pojawia się również w serii Go! Godman, jako jednorazowy wróg tytułowego Godmana. Gorosaurus pojawił się w mieście i zaczął się włóczyć po drzewach. Godman walczy na dwa tryby. Godman kończy zgarnięcie szczęki Gorosaurusa.

Godzilla Island Edytuj

Gorosaurus po raz ostatni pojawia się w Godzilla Island

Umiejętności Edytuj

Kopniak Edytuj

Oprócz zwykłego zęba i pazura, Gorosaurus został zauważony za używanie "kick kangaroo" przeciwko wrogom takim jak King Kong i King Ghidorah. To najbardziej popularna cecha Gorosaurusa.

Rycie Edytuj

W Destroy All Monsters, Gorosaurus mógł zagrzebać się pod ziemią i wykorzystywał tę zdolność do podkopania się od dołu i zniszczenia Łuku Triumfalnego.

Inteligencja Edytuj

Walcząc przeciwko królowi Ghidorah wykazała zdolność do strategizacji podczas walki. Walcząc, Godzilla i Anguirus zaatakowali te dwie zewnętrzne głowy jako rozproszenie, pozwalając Gorosaurusowi podkradać się za Króla Ghidorah; jego ślepe miejsce. Gorosaurus kopnął króla Ghidorah na ziemię, pozwalając innym kaiju go spiąć i wreszcie go zabić.

Siła Edytuj

Gorosaurus wykazuje dużą siłę fizyczną, trzymając się w walce z King Kongiem i King Ghidorah.

Skok Edytuj

Gorosaurus potrafi wykorzystać swój ogon do skoku do 30 metrów.

Filmografia Edytuj

  • King Kong Escapes (1967)
  • Destroy All Monsters (1968)
  • All Monsters Attack (1969)
  • Godzilla vs. Gigan (1972)
  • Go! Godman (TV 1972-1973)
  • Godzilla Island (TV 1997)

Gry Edytuj

  • Godzilla, King of the Monsters
  • Godzilla: Heart-Pounding Monster Island!!
  • Godzilla Movie Studio Tour
  • Godzilla: Trading Battle
  • Godzilla Generations
  • Godzilla (PlayStation 3 / PlayStation 4) [Kaiju Guide]
  • Godzilla (PlayStation 3 / PlayStation 4)